12048 Sivuaine: Kansainvälisen kulttuuriosaamisen opintokokonaisuus

Kansainvälisen kulttuuriosaamisen opintokokonaisuus (25 op)

Kansainvälisen kulttuuriosaamisen opintokokonaisuus tarjoaa mahdollisuuden tutustua ja perehtyä tiettyjen kieli- ja kulttuurialueiden kulttuurisiin ilmiöihin ja kysymyksiin sekä erityisesti monikulttuurisuuteen kulttuurintutkimuksen näkökulmasta. Opintokokonaisuus on avoin kaikille Itä-Suomen yliopiston opiskelijoille.

Pakollisissa opinnoissa käsitellään kulttuurintutkimukseen, monikulttuurisuuteen ja etnisyyteen liittyviä sisältöjä. Valinnaisissa kieli- ja kulttuurikohtaisissa opinnoissa on tarjolla muun muassa venäjän, japanin, ruotsin, ranskan ja saksan kielen ja näiden kielialueiden kulttuurien opintoja.

Opintokokonaisuuden opetus on pääasiassa suomenkielistä, mutta joillakin opintojaksoilla opiskelijalta voidaan edellyttää riittävää kielitaitoa opetuksen seuraamiseen.

Vapaa sivuaineoikeus

Lue lisää opintokokonaisuuden opinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Humanistinen osasto, Joensuun kampus