12079 Sivuaine: Metsätiede

Metsätiede (26/35 op)

Metsätieteen perusopintojen sivuainekokonaisuus on avoimen yliopiston tarjonnassa kaikille metsätieteistä kiinnostuneille. Metsätieteen perus- ja aineopintojen sivuainekokonaisuudet ovat vapaasti kaikkien Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijoiden suoritettavissa.

Metsätieteen perusopinnot suoritettuaan opiskelija tunteen kestävän metsätalouden keskeiset biologiset, tekniset, taloudelliset ja yhteiskunnalliset lähtökohdat. Opiskelija osaa soveltaa niitä aineellisten ja aineettomien hyötyjen tuottamiseksi metsätaloudessa.

Metsätieteen aineopinnot suoritettuaan opiskelija hallitsee kestävän metsätalouden keskeiset periaatteet ja sovellutukset aineellisten ja aineettomien hyötyjen tuottamiseksi. Hän ymmärtää metsien kestävän käytön, metsään pohjautuvien aineellisten ja aineettomien hyötyjen sekä metsäluonnon väliset riippuvuudet.

Vapaa sivuaineoikeus

Lue lisää metsätieteen sivuaineopinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Metsätieteiden osasto, Joensuun kampus