12135 Sivuaine: Venäjän kieli

Venäjän kieli (30/30/60 op)

Venäjä-osaajia tarvitaan kielikoulutuksessa sekä monenlaisissa viestinnän ja kulttuurin asiantuntijatehtävissä niin julkisella kuin yksityiselläkin sektorilla. Venäjän kielen opinnot sopivat sivuaineeksi esimerkiksi aineenopettajaksi opiskeleville, työelämässä venäjän taitoa ja Venäjä-tietämystä tarvitseville sekä kaikille Venäjästä kiinnostuneille. Venäjän kielen opintoihin sisältyy kielitaitoa ja viestinnällisiä valmiuksia kehittäviä opintoja, kielitieteellisiä opintoja, kielialueen kirjallisuuden ja kulttuurin opintoja sekä kääntämisen ja tulkkauksen opintoja. Opetuskielinä ovat suomi ja venäjä. Aineopintoihin sisältyy pakollinen kieliharjoittelu, jonka sivuaineopiskelijat suorittavat oleskelemalla, opiskelemalla tai työskentelemällä Venäjällä. Venäjän perus- ja aineopinnot ovat kaikille venäjän opiskelijoille yhteiset. Syventävissä opinnoissa opiskelija voi valita joko venäjän kielen ja kulttuurin tai venäjän kielen ja kääntämisen sivuaineopinnot.

Ilmoitus/haku ja/tai valinta

Sivuaineoikeutta on haettava. Lisätietoja sivuaineen opinto-oikeuden hakemisesta löydät oheisista sivuaineen valintaperusteista.

Lue lisää venäjän kielen, kulttuurin ja kääntämisen opinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Humanistinen osasto, Joensuun kampus