9669 FA opas Farmasian laitoksen esittely

Farmasian laitos

Farmasian laitoksen koulutustehtävä jakaantuu peruskoulutukseen, jatkokoulutukseen sekä täydennyskoulutukseen. Laitos kouluttaa lääkealan ammattilaisia ja toimijoita lääkkeen elinkaaren kaikkiin vaiheisiin ja lääkehuollon erilaisiin tehtäviin. Laitos järjestää farmaseutti- ja proviisorikoulutuksen lisäksi apteekki- ja sairaalafarmasian erikoistumiskoulutusta farmaseuteille ja proviisoreille. Farmasian koulutusten lisäksi kansainvälinen toksikologian maisteriohjelma on farmasian laitoksen järjestämä.

Farmasian laitoksen peruskoulutukseen hyväksytyt opiskelijat ovat oikeutettuja suorittamaan joko farmaseutin tutkinnon tai sekä farmaseutin että proviisorin tutkinnon. Valtaosa opiskelijoista otetaan suorittamaan pelkästään alempaa korkeakoulututkintoa eli farmaseutin tutkintoa ja ainoastaan osa opiskelijoista valitaan suorittamaan ylempää korkeakoulututkintoa eli proviisorin tutkintoa. Proviisoriksi opiskelevien tulee ensin suorittaa farmaseutin tutkinto.

Farmasian laitoksen toiminnasta vastaa laitoksen johtaja, professori Jarkko Ketolainen. Jatkokoulutukseen liittyvistä asioista vastaa laitoksen varajohtaja, professori Jarkko Rautio. Farmasian opetuksen kehittämisestä vastaa opetuksen kehittämisestä vastaava yliopistonlehtori Krista Laine. Opetukseen liittyvistä hallinnollisista asioista vastaa koulutussuunnittelija Päivi Anneli Hartikainen.

Farmasian laitos toimii Kuopion kampuksella.

Postitusosoite:
Itä-Suomen yliopisto