Opiskelijaviestintä
Opiskelijoiden verkkopalveluja ovat kaikille opiskelijoille yhteinen opiskelijan käsikirja Kamu ja alakohtaiset opintoyhteisöt (Sharepoint). Ne toimivat opiskelijoiden tietopankkeina, joihin on koottu ohjeet ja muu opiskelijan kannalta tärkeä tieto.
Niitä täydentävät ajankohtaisviestinnän pääkanavat Kamun ajankohtaista ja Yammerin UEF Opiskelijat -ryhmä. Näissä viestitään kaikkia opiskelijoita koskevista yleisistä asioista, kuten mm. uusista palveluista opiskelijoille, poikkeusaikatauluista, tapahtumista ja opiskelijoille suunnatuista kyselyistä.
Opintoalaasi liittyvissä ajankohtaisissa asioissa pysyt ajan tasalla seuraamalla opintoyhteisösi Yammer-ryhmää. Pelkästään Yammeria käyttämällä pysyt opiskeluun liittyvistä asioista kartalla, kun seuraat kahta ryhmää: yleistä UEF Opiskelijat ja opintoyhteisösi Yammer-ryhmiä.
Muita opiskelijoille suunnattuja viestintäkanavia:
Poikkeus- ja häiriötiedottaminen
Kun häiriö- tai poikkeustilanne on ennakkoon tiedossa, siitä tiedotetaan palveluun liittyvässä viestintäkanavassa ja UEF Opiskelijat Yammerissa.
Kriisiviestinnän pääkanavana käytetään tekstiviesti- tai sähköpostipalvelua.
Opiskelijaviestinnän periaatteet UEFissa
- Opiskelijoilla on saatavissa opiskelunsa kannalta oleellinen ja ajankohtainen tieto.
- Opiskelijaviestintää toteutetaan suomeksi ja englanniksi.
- Tavoitteena opiskelijoille kohdistuvassa viestinnässä kanavien selkeys ja ymmärrettävyys.
- Viestintää toteutetaan kohderyhmälähtöisesti.
- Tiedotteet ovat sisällöltään selkeitä ja niiden otsikoinnissa käytetään sisältöä kuvaavia ilmaisuja.
- Opiskelijoille suunnattua viestintää toteutetaan ja kehitetään opiskelijoiden tarpeet huomioiden.
- Opiskelijaviestinnän periaatteita ovat ajantasaisuus, tavoittavuus, ymmärrettävyys, luotettavuus, avoimuus ja vuorovaikutteisuus.