12057 Sivuaine: Kotitaloustiede

Kotitaloustiede (25/35 op)

Kotitaloustieteen perusopinnot (25 op) suoritettuaan opiskelija tuntee kotitaloustieteen tiedeluonteen. Opiskelija hahmottaa kotitaloudessa tapahtuvan toiminnan, voimavarat ja vuorovaikutuksen erilaisten ympäristöjen kanssa kotitaloustieteen tutkimuskohteeksi. Opiskelija hallitsee kotitaloustieteen peruskäsitteistöä ja teoreettisia perusteita niin, että osaa hyödyntää alan tutkimustietoa. Opiskelija taitaa kotitalousosaamisen ja tuntee kestävän kuluttajuuden lähtökohdat. Hän osaa hyödyntää tieto-ja viestintäteknologiaa erilaisissa kotitalouden oppimisympäristöissä.

Kotitaloustieteen aineopinnot (35 op) suoritettuaan opiskelijan asiantuntijuus on kasvanut kotitalouden toiminnan eri alueilla ja opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa osaamistaan. Opiskelija osaa edistää kotitalouksien hyvinvointia soveltamalla uusinta tietoa kotitalousalan tutkimuksesta. Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida opetusta kotitalouden moninaisissa oppimisympäristöissä.

Ilmoitus/haku ja/tai valinta. Sivuaineoikeutta on haettava. Lisätietoja sivuaineen opinto-oikeuden hakemisesta löydät oheisista sivuaineen valintaperusteista.

Lue lisää kotitaloustieteen opinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Joensuun kampus