12071 Sivuaine: Liikunta

Liikunta (25 op)

Liikuntakasvatuksen perusopintokokonaisuus on yhdessä tekemistä, kokemista ja oppimista. Opintokokonaisuuden suorittamisen jälkeen opiskelija osaa analysoida liikuntapedagogiikkaan liittyviä ilmiöitä peruskoulun vuosiluokkien 1–6 liikunnan opetuksen näkökulmasta. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida liikunnan opetusta ottaen huomioon opetussuunnitelmat, erilaiset oppijat, oppiaineen monimuotoisuuden, lapsilähtöisyyden ja elämyksellisyyden. Perusopinnot kestävät yhden lukuvuoden.

Ilmoitus/haku ja/tai valinta. Sivuaineoikeutta on haettava. Lisätietoja sivuaineen opinto-oikeuden hakemisesta löydät oheisista sivuaineen valintaperusteista.

Lue lisää liikunnasta WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Joensuun kampus