12085 Sivuaine: Opinto-ohjaajan ja uraohjaajan sivuaineopinnot

Opinto-ohjaajan ja uraohjaajan sivuaineopinnot (60 op)

Filosofisen tiedekunnan kasvatustieteiden ja psykologian osaston ohjauksen koulutus järjestää opinto-ohjaajan ja uraohjaajan sivuaineopinnot, jotka ovat asetuksen 794/2004 mukaiset 60 opintopisteen laajuiset, oppilaanohjauksen ja opinto-ohjauksen tehtäviin ammatillisia valmiuksia antavat opinnot. Opinnot antavat osaltaan asetuksen 986/1998 mukaisen kelpoisuuden toimia oppilaan- ja opinto-ohjaajana. Lisäksi opinnot tarjoavat monipuoliset valmiudet toimia myös muissa ohjaus- ja neuvontatyön asiantuntijatehtävissä. Opinto-ohjaajan sivuaineopintoja ei voi tehdä etukäteen ilman hakumenettelyn kautta saatua opinto-oikeutta. Opinnot suoritetaan kahden lukuvuoden aikana, eikä niitä pysty suorittamaan yhdessä lukuvuodessa. Valinnanperusteet julkaistaan vuosittain filosofisen tiedekunnan sivuaineoppaassa.

Ilmoitus/haku ja/tai valinta. Sivuaineoikeutta on haettava. Lisätietoja sivuaineen opinto-oikeuden hakemisesta löydät oheisista sivuaineen valintaperusteista.

Lue lisää opinto-ohjaajan ja uraohjaajan sivuaineopinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Joensuun kampus