12123 Sivuaine: Tietojenkäsittelytiede

Tietojenkäsittelytiede (25/35/30 op)

Tietojenkäsittelytieteen perusopinnot (25 op) tarjoavat opiskelijalle yleiskuvan tietojenkäsittelytieteestä ja sen osa-alueista: mitä tietojenkäsittelytiede on, ja mitä se tutkii, miten tietokone toimii, sekä opettavat ohjelmoinnin perustaidot.

Tietojenkäsittelytieteen aineopinnoissa (35 op) opiskelijat tutustuvat teoriassa ja käytännössä tietojärjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen sekä algoritmien toiminnan analysoinnin perusteisiin.

Tietojenkäsittelytieteen syventävissä opinnoissa (30 op) opiskelijat syventävät osaamistaan valitsemallaan osa-alueella, kuten datatieteessä ja tekoälyssä ja niiden eri sovellusalueilla.

Sivuaineet on kaikkien UEF-opiskelijoiden suoritettavissa kummallakin kampuksella.

Vapaa sivuaineoikeus

Lue lisää tietojenkäsittelytieteen opinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Tietojenkäsittelytieteen laitos, Joensuun ja Kuopion kampus