18660 Tarkempia ohjeita ja UKK

Tarkempia ohjeita ja usein kysytyt kysymykset

How to optimise your job search? (video, 1:45, aukeaa uuteen ikkunaan)

HAKA-tunnistautuminen ei toimi UEF-tunnuksilla. Jos salasanassasi on nk. ääkkösiä, ne eivät välttämättä toimi. Vaihda salasana UEF-järjestelmässä ja kokeile sitten uudestaan.

En näe suomalaisten tai akateemista osaamista vaativien organisaatioiden harjoittelu- tai työpaikkatarjouksia. Tarkista, että sinulla on profiiliasetuksissasi valittuna ainakin yksi koulutusala.

En näe kaikkia harjoittelupaikkoja, vaikka valitsen hakuehdoksi harjoittelupaikan. Työnantajat saattavat ilmoittaa harjoittelupaikkoja myös kategorioissa määräaikainen työ, kokoaikainen työ tai kesätyö. Ruksaa myös ne kohdassa työn luonne.

Haku ei tuo koulutusalaani vastaavia työpaikkoja näkyviin. JobTeaserissa työnantaja ei kohdista paikkatarjouksia koulutusaloittain, vaan käyttää valikkoa tehtäväalue. Tehtäväalueet eivät ole kaikkein ideaalisimmat monialaisille yliopistoille. Valitse mieluummin useampi tehtäväalue kuin vain yksi. Voit aina muokata hakuehtojasi. Työnantajan toimiala taas vastaa rekrytoivan organisaation päätoimialaa, eikä välttämättä kuvaa tiettyä työtehtävää ollenkaan. Esim. kaupallisen tai henkilöstöalan töitä voidaan tehdä millä tahansa toimialalla, kuten kemianteollisuudessa tai sosiaalialalla. Mikäli sillä, mille toimialalle tehtävä sijoittuu, ei ole sinulle merkitystä, voit jättää sen valitsematta. Valinta rajaa sinulle tarjottuja mahdollisuuksia.

Olen jo valmistunut enkä enää pääse vaihtamaan sähköpostia UEF-järjestelmässä. Ota yhteyttä urapalveluihin: urapalvelut@uef.fi.

Toisen yliopiston JobTeaserissa on enemmän tai eri työpaikkoja kuin UEF:ssa. Kaikilla yliopistoilla on omat käyttöliittymänsä ja jotkut työnantajat kohdistavat työpaikkailmoituksensa vain esim. oman maakuntansa oppilaitoksiin.