23040 YHKA opas 2021: Tohtorikoulutus

YHKA: Tohtorikoulutus

Jos pro gradu -tutkielman tekeminen tuntui kiinnostavalta ja innostavalta, ja lopputulos oli kiitettävä, sinussa on todennäköisesti ainesta tohtoriopiskelijaksi ja tutkijaksi. Tohtorikoulutus järjestetään tohtoriohjelmina, joissa on useita pääainevaihtoehtoja. Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta toimii seuraavissa tohtoriohjelmissa (linkit avautuvat uuteen välilehteen):

Tohtoriohjelmissa voi suorittaa pääaineiden mukaiset tohtorin ja lisensiaatin tutkinnot.

Tohtoriopinnot koostuvat 1) tieteen ja tutkimusalan opinnoista ja 2) yleisistä valmiustaito-opinnoista sekä lisensiaatin- tai väitöskirjatutkimuksesta. Tieteen ja tutkimusalan opintoja tuottavat tohtoriohjelmat ja tohtoriohjelmista vastaavat laitokset. Yleisiä valmiustaito-opintoja koordinoi yliopiston tohtorikoulu.

Suunnitellessasi tohtoriopintoja ja hakemista, ota yhteyttä tohtoriohjelman vastuuhenkilöön, jonka yhteystiedot löydät tohtoriohjelmien www-sivuilta. Varaudu keskustelemaan mm. tutkimusaiheestasi ja tutkimussuunnitelmastasi, ohjaajistasi sekä jatko-opintojen rahoittamisesta.

Hakeminen tapahtuu Opintopolussa (avautuu uuteen välilehteen) erikseen ilmoitettuina hakuaikoina. Tarkempia tietoja tohtoriohjelmista, niiden valintaperusteista ja opetussuunnitelmista saat tohtorikoulutuksen Kamu-sivuilta ja tohtoriohjelmien www-sivuilta. Lisätietoja antavat koulutuspäällikkö Annikki Honkanen ja opintokoordinaattori Anne Korhonen sekä tohtoriohjelmien asioita hoitavat amanuenssit, joiden yhteystiedot löydät edellä annettujen linkkien kautta.