300010 FILO Opas Hops-ohjaus

Filosofisen tiedekunnan hops-ohjaajat

Humanistiset tieteet

Humanistisella osastolla on otettu käyttöön omaopettajamalli. Hops-ohjauksesta saat lisätietoja Humanistisen osaston opintoyhteisöstä (avautuu uuteen välilehteen, vaatii kirjautumisen). Amanuenssit vastaavat yleisestä opintoneuvonnasta (avautuvat uuteen välilehteen):

Suomen kieli ja kulttuuritieteet lukuun ottamatta logopediaa: amanuenssi Anette Huovinen
Logopedia: amanuenssi Erja Vottonen
Vieraat kielet ja käännöstiede: amanuenssi Risto Helén, amanuenssi Erja Vottonen

Kasvatustieteelliset alat

Erityisopettajien koulutus: amanuenssi Päivi Walling
Erilliset erityisopettajan opinnot, erilliset varhaiskasvatuksen erityisopettajan opinnot, varhaiskasvatuksen erityisopettajan maisteriopinnot: amanuenssi Elina Nykänen
Kasvatustieteen ja aikuiskasvatus­tieteen asiantuntijakoulutus: amanuenssi Saara Hassinen
Kotitalousopettajakoulutus//käsityönopettajakoulutus: amanuenssi Anne Loikkanen
Luokanopettajakoulutus: amanuenssi Emma Hahl ja amanuenssi Anne Pitkänen
Varhaiskasvatuksen opettajakoulutus: amanuenssi Sanni Hyvönen
Opinto-ohjaajan ja uraohjaajan koulutus: amanuenssi Salla Martinsén

Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osastossa sekä Kasvatustieteiden ja psykologian osastossa ohjausta antavat myös oppiainetuutorit ja hops-ohjaajat.

Psykologia

Yleinen opintoneuvonta: opintosihteeri Tanja Härkönen
HOPS-ohjaus: yliopisto-opettaja Aleksis Aronen, yliopistonlehtori Petri Karkkola, yliopisto-opettaja Hanna Koivisto, yliopistonlehtori Matti Kuittinen, yliopisto-opettaja Hanna Lahtinen, amanuenssi Salla Martinsén
Harjoittelusta vastaava opettaja antaa HOPS-ohjausta syventävien opintojen vaiheessa.

Teologia

Lukuvuonna 2022–2023 aloittaneet opiskelijat:
Läntinen teologia, teologin suuntautumisvaihtoehto: amanuenssi Maiju Parviainen ja tutkijatohtori Laura Kallatsa.
Ortodoksinen teologia, teologin suuntautumisvaihtoehto: yliopistonlehtori Teemu Toivonen
Läntinen ja ortodoksinen teologia, aineenopettajan suuntautumisvaihtohto: yliopistonlehtori Vesa Hirvonen
Kirkkomusiikki: yliopistotutkija Maria Takala-Roszczenko

Ennen lukuvuotta 2022–2023 aloittaneet opiskelijat:
Läntinen ja ortodoksinen teologia: amanuenssi Maiju Parviainen. Maisterin tutkinnon syventävien opintojen hops-ohjauksesta vastaa pääaineen professori.
Kirkkomusiikki: yliopistotutkija Maria Takala-Roszczenko

Teologian osaston yleinen opinto-ohjaus: amanuenssi Maiju Parviainen.

Muokattu 5.9.2022: lisätty Sanni Hyvösen sijaisuus
Muokattu 30.9.2022: lisätty Eerika Latvasen sijaisuus
Muokattu 1.3.2023: poistettu sijaisuudet ja muutettu varhaiskasvatuksen opettajakoulutuksen amanuenssi.