9497 TE opas Kansainvälinen vaihto

Kansainvälinen vaihto

Itä-Suomen yliopiston opiskelijoilla on hyvät mahdollisuudet päästä ulkomaille vaihtoon. Ulkomailla opiskelu tarjoaa paitsi mielenkiintoisia kursseja myös uusia kokemuksia, ystäviä, kielitaitoa sekä itsevarmuutta. Tarkoituksena on, että suoritetut opinnot luetaan hyväksi tutkintoon, joten opiskeluaika ei yleensä juuri pitene vaihdon takia. Ulkomailla tapahtuneiden opintojen sijoittamisesta omiin opintoihin on kuitenkin neuvoteltava etukäteen oppiaineen HOPS-ohjaajan kanssa.

Yliopistolla on vaihtosopimuksia Eurooppaan, Venäjälle, Aasiaan, Afrikkaan, Pohjois-ja Etelä-Amerikkaan sekä Australiaan. Voit myös lähteä intensiivikursseille tai itsenäisesti ulkomaille. Lisätietoa Kansainvälisestä harjoittelusta ja vaihdosta Kamussa.