9680 FA opas HOPS farmaseutin ja proviisorin opinnoissa

Opintojen ohjaus ja HOPS farmaseutin ja proviisorin opinnoissa

HOPS farmaseuttiopinnoissa

Vuosikurssikohtaiset lukujärjestykset toimivat farmaseuttiopintojen runkona. Opiskelijat laativat henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS) valinnaisten opintojen osalta ja mikäli tutkinto suoritetaan lukujärjestyksestä poikkeavassa aikataulussa. HOPS laaditaan Pepissä ensimmäisen syyslukukauden loppuun mennessä ja sitä voi päivittää koko opintojen ajan. HOPS pohjautuu siihen tutkintorakenteeseen, joka on vahvistettu opiskelijan aloittaessa opintonsa. Farmaseuttivaiheen HOPSit laaditaan Farmaseuttiopintojen suunnittelu ja portfolio -opintojakson yhteydessä.

HOPS-ohjauksesta vastaavat ja yleistä opintoneuvontaa antavat koulutussuunnittelija Päivi Hartikainen sekä opettajatuutorit.

Yksittäistä opintojaksoa koskeviin kysymyksiin vastaavat opintojaksojen vastuuopettajat.

HOPS proviisoriopinnoissa

Opiskelijan tulee tehdä neljännen lukuvuoden marraskuun loppuun mennessä henkilökohtainen opintosuunnitelma (HOPS) Pepissä. HOPSin tulee olla kokonaisuus, jossa on huomioitu valmiudet pro gradu -tutkielman tekemiseen. Valinnaiset opinnot tarjoavat mahdollisuuden oman osaamisen suuntaamiseen. HOPSin hyväksyy opintosuuntavastaava tai opintosuunnassa nimetty HOPS-ohjaaja.

Jokaisella oppiaineella on nimetty opintosuuntatuutorit, joiden puoleen voi kääntyä opintoihin ja HOPSiin liittyvissä asioissa. Myös opintosuuntavastaavat neuvovat opintojen valintoihin liittyvissä asioissa.