Olemme huomanneet, että saamme runsaasti yhteydenottoja myöhäisiinkin vuorokaudenaikoihin ja viikonloppuisin. Ymmärrämme, että vuorokausirytmejä ja työskentelytapoja on monenlaisia, joten apua kaivataan myös virka-ajan ulkopuolella. Saammeko siis esitellä ahkeran ja aina valmiin kirjastobotti Uffen, jonka tavoitat jatkossa kirjaston verkkosivujen alalaidasta ympäri vuorokauden. Uffe on vasta oppimassa kirjastomaailman kiemuroita, mutta osaa jo nyt auttaa kaikkein yleisimmissä kysymyksissä, joita me kirjastossa kohtaamme.
Kirjastobotti Uffen käyttäminen tapahtuu klikkaamalla botin tarjoamia valmiita vaihtoehtoja, joiden avulla löydät tarvitsemasi tiedon. Aina toisinaan täytyy kuitenkin kääntyä ihmisen puoleen. Mikäli Uffe ei osaa tarjota vastausta juuri sinulle, palvelemme edelleen live-chatissa arkisin klo 9-15. Uffen kautta on myös aina mahdollista jättää yhteydenottopyyntö, johon vastaamme mahdollisimman pian.
Kannustammekin rohkeasti kokeilemaan Uffen käyttöä ja jättämään meille palautetta, jonka perusteella voimme tehdä kirjastobotistamme nohevamman. Uffe tulee palvelemaan myöhemmin myös englanniksi.