Molemmilla UEFin kampuksilla käynnistyy uusi matalan kynnyksen keskustelu- ja kontaktipiste opiskelijoille to 31.10.2019 alkaen. Toimintaa on suunniteltu ja se organisoidaan yhteistyössä opiskelijoiden hyvinvointityöryhmän sekä YTHS:n että yliopiston toimijoiden kesken. Palvelu tarjoaa opiskelijoille neuvontaa ja palveluohjausta hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä.
Nyt loppuvuodesta käynnistyvissä piloteissa opiskelijat voivat käydä ”Hyvinvointipointissa” tai ”Helpparissa” tai ”Infopisteessä” 31.10. alkaen torstaisin klo 9-11. Toiminta käynnistyy Kuopiossa Opparin vieressä olevassa Erityistenttitilassa (CA206, 2. kerros). Joensuussa tila-asia ratkeaa lähipäivinä. Kalenteri paikalla olevista toimijoista (päivystysvuoroista) julkaistaan lähiviikkojen aikana KAMUn ajankohtaisissa uutisissa sekä KAMUssa ”Opiskelijan arki ja opiskeluhyvinvointi” –sivustolla.
Kontaktipisteen päivystyksiin osallistuvat esim. YTHS:n terveydenhoitajat, opiskelijapastorit, opintopsykologit, uraohjaajat, Sykettä –toimijat, Kielikeskuksen toimijat ja ISYYn häirintäyhdyshenkilöt. Pilotoinnin jälkeen toimijajoukko voi laajentua. Tarkoitus on järjestää myös nimikilpailu, jossa voittanut ehdotus palkitaan UEFin tuotteella.
Lisätietoja: opiskelijapalvelun päällikkö Tuija Pasanen (tuija.pasanen@uef.fi<mailto:tuija.pasanen@uef.fi>), opiskelijoiden opiskelukyky- ja hyvinvointityöryhmän pj.