18146 Plagiaatintunnistus väitöskirjalle

Plagiaatintunnistus

Opinnäyte on tarkistettava plagiaatintunnistusjärjestelmässä ennen kuin se lähetetään tarkastajille arvioitavaksi. Artikkeleista koostuvien opinnäytteiden kohdalla tarkastetaan ainoastaan aiemmin julkaisemattomat tekstit eli yhteenveto-osuus ja julkaisemattomat artikkelit. Tarkistaminen tehdään Turnitin-työkalulla, joka on integroitu eLearn Moodle-ympäristöön.

1. Ohjaajan lähettää kurssin nimen ja avaimen väitöskirjatutkijalle.
  2. Väitöskirjatutkija lataa opinnäytteen käsikirjoituksen yhtenä tiedostona (.doc tai .docx) Turnitin-tehtävänpalautuslaatikkoon
  3. Väitöskirjatutkija tiedottaa ohjaajaa, kun raportti on valmistunut.
  4. Ohjaaja tarkistaa plagiaatintunnistusraportin ja käy tarvittaessa sen tulokset läpi yhdessä väitöskirjatutkijan kanssa.

Opiskelija voi halutessaan tarkistaa omatoimisesti opinnäytteen tekstejä opiskelijoiden Turnitin-työkalussa työn tekemisen eri vaiheissa. Halutessaan jatko-opiskelija voi omatoimisesti tarkistaa aiemmat versiot opinnäytteestään sekä tieteellisten artikkeleiden käsikirjoituksensa opiskelijoiden Turnitissa.

Käyttöohjeet opiskelijalle
Käyttöohjeet ohjaajalle

Mikäli sopivaa Moodle-kurssin ei ole valmiina, sellainen perustetaan seuraavasti:

• Ensimmäisellä kerralla kurssin perustajan on hyväksyttävä käyttöehdot kirjautumalla HAKA-tunnistautumisen kautta Turnitin-järjestelmään.
  • Tilaa eLearn Moodlessa kurssipohja Työpöydältä, vasemmasta reunasta, Tärkeitä linkkejä -lohkosta.
  • Kun kurssi on luotu, sinne lisätään Turnitin-tehtävänpalautuslaatikon kohdasta 'Lisää aktiviteetti tai aineisto'.