12113 Sivuaine: Suomen opettaminen toisena ja vieraana kielenä (S2)

Suomen opettaminen toisena ja vieraana kielenä (S2) (30 op)

Suomen opettaminen toisena ja vieraana kielenä (S2) -oppiaineessa tutustut kielen oppimisen ja opettamisen peruskysymyksiin silloin, kun suomea ei opeteta äidinkielenä. Opinnot on tarkoitettu sivuaineeksi suomen kielen ja sen lähiaineiden opiskelijoille. Ensisijaisena kohderyhmänä ovat äidinkielen ja kirjallisuuden opettajiksi valmistuvat, mutta myös vieraiden kielten opiskelijat, luokanopettajat, erityisopettajat ja maahanmuuttajien kouluttajat hyötyvät S2-opinnoista. Suomi toisena kielenä -aineenopettajan pätevyyteen vaaditaan äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan kelpoisuus.

Tarjoamme Suomen opettaminen toisena ja vieraana kielenä (S2) -opinnoista perusopintojen laajuisen kokonaisuuden. Kokonaisuuden suoritettuasi osaat katsoa suomea vieraan kielen näkökulmasta ja tunnistat kulttuuristen seikkojen merkityksen viestinnässä.

Vapaa sivuaineoikeus

Lue lisää opinnoista WebOodissa.

Vastuuyksikkö: Humanistinen osasto, Joensuun kampus

Päivitetty 31.12.2020: Muutettu tieto opiskeluoikeudesta (vapaa sivuaineoikeus)