29996 FILO Opas yleiset tentit

Filosofisen tiedekunnan yleiset tentit

Yleiset tentit ovat erillisiä luento- tai harjoituskurssien tenteistä ja niihin tulee ilmoittautua Pepissä.

Opiskelijan tulee itse perua tenttiin ilmoittautuminen Pepissä, jos hän ei pysty osallistumaan tenttiin. Ilmoittautumisajan päätyttyä perumisesta (esim. sairastuminen) on ilmoitettava suoraan tentaattorille ja yleisen tentin järjestäjälle (opintosihteeri Terhi Vepsä).

Filosofisessa tiedekunnassa järjestetään lukuvuonna 2022–2023 yhteensä viisi yleistä tenttiä.

Filosofisen tiedekunnan yleiset tentit 2022–2023

• pe 14.10.2022 kello 13–17 salissa AG100
  • pe 02.12.2022 kello 13–17 salissa AG100
  • pe 10.02.2023 kello 13–17 salissa C2
  • pe 31.03.2023 kello 13–17 salissa AG100
  • pe 26.05.2023 kello 13–17 salissa AG100

Yleisiä tenttiohjeita

• Istumapaikalle saa viedä vain tentissä tarvittavat välineet (kirjoitusvälineet, juomapullo ja henkilöllisyystodistus/passi tai fyysinen opiskelijakortti). Sallituista materiaaleista (kuten sanakirjat) tulee olla maininta tenttipapereissa.
  • Kännykät ja muut älylaitteet tulee jättää laukkuihin tenttisalin seinustalle tai kokonaan salin ulkopuolelle virrat sammutettuna.
  • Tenttiajan katsotaan alkavan aina tasatunnilta. Tenttijällä, joka saapuu enintään 30 minuuttia myöhässä, on oikeus osallistua tenttiin.
  • Tenttitilaisuudesta saa poistua 30 minuuttia tenttiajan alkamisesta.
  • Mikäli opiskelija tahtoo tenttiä useamman tentin yhdellä kertaa, ei opiskelijalla ole käytössään lisäaikaa.
  • Tentistä myöhästyneelle ei myönnetä lisäaikaa tentin suorittamiseen, vaan tentti päättyy 4 tunnin kuluttua aloituksesta.
  • Opiskelijan on todistettava henkilöllisyytensä opiskelijakortilla, passilla tai henkilökortilla.
  • Opiskelijan tulee palauttaa kaikki tenttipaperit lähtiessään.
  • Jos opiskelijalle on myönnetty yksilöllisiä opintojärjestelyjä ja hän haluaa niitä käyttää, tulee opiskelijan olla yhteydessä yleisen tentin järjestäjään (opintosihteeri Terhi Vepsä) vähintään 10 vuorokautta ennen tenttiä.

Tietoja päivitetty 10.10.2022: muutettu 10.2.2023 järjestettävän yleisen tentin sali.

Etätentit filosofisessa tiedekunnassa
  • Filosofisen tiedekunnan opintojen tenttiminen yleisessä tentissä tapahtuu Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella.
  • Filosofisessa tiedekunnassa mahdollisuus tenttiä Itä-Suomen yliopiston kampusten ulkopuolella rajoitetaan koulutuksiin, jotka on lähtökohtaisesti rakennettu siten, että osa opinnoista tapahtuu etäopintoina (erilliset erityisopettajan opinnot, erilliset varhaiskasvatuksen erityisopettajan opinnot ja erilliset opinto-ohjaajan ja uraohjaajan opinnot). Tällöin tenttiminen on mahdollista kontaktiopetusjaksojen ulkopuolella paikoissa, joissa järjestetään tenttejä.
    • Erilliset erityisopettajan opinnot ja erilliset varhaiskasvatuksen erityisopettajan opinnot: tarkemmat ohjeet tenttikäytännöistä ovat luettavissa opintoyhteisössä (avautuu uuteen välilehteen, vaatii kirjautumisen).
    • Erilliset opinto-ohjaajan ja uraohjaajan opinnot: opiskelija sopii asiasta tentaattorin kanssa ja selvittää tentin valvojan.